تراکم قهوه سبز : از دیدگاه تجزیه و تحلیل حسی و تجاری
تراکم قهوه سبز : از دیدگاه تجزیه و تحلیل حسی و تجاری
چهار شنبه 20 آذر 1398 ساعت 1:49 | بازدید : 182 | نویسنده : ادمین | ( نظرات )

در دنیای تجارت قهوه ، تراکم قهوه سبز یکی از پارامترهایی است که برای بسیاری از زنجیره های تأمین قهوه مهم و تعیین کننده است. کشاورزان تمایل دارند که دانه های متراکم تری تولید کنند تا سود بیشتری کسب کنند. بوقلمون های قهوه تراکم دانه سبز را برای تنظیم درجه حرارت اولیه دستگاه برشته در نظر می گیرند ، و طعم دهنده های قهوه عطر قهوه را تا حدی وابسته به چگالی می دانند. از منظر تجارت ، صادرات و واردات ، چگالی قهوه سبز نقش مهمی در بسته بندی ، ذخیره و حمل قهوه سبز دارد.

در بخش قبلی ، دو روش معمول برای اندازه گیری چگالی قهوه سبز را مرور کرده ایم. در این یادداشت ، سری سخنرانی قهوه سبز ، با حمایت Tobak ، عوامل مؤثر در تشکیل چگالی قهوه سبز را مورد بحث قرار داده و اهمیت آن را از منظر تحلیل تجاری و حسی مورد بحث قرار می دهد.
چه چیزی بر تراکم قهوه سبز تأثیر می گذارد؟



تراکم گیلاس قهوه سبز به جرم ، اندازه و شکل آن و همچنین میزان رطوبت دانه های قهوه سبز بستگی دارد. از طرف دیگر ، رابطه بین ارتفاع کشت لوبیا قهوه و کیفیت قهوه پنهان نیست. بسیاری از قهوه های تخصصی که می شناسیم حداقل 2 متر از سطح دریا رشد می کنند. تنفس سلولی دانه های قهوه به دلیل کمبود درجه حرارت هوا به خصوص در شب به آرامی در ارتفاعات صورت می گیرد. این باعث می شود که رسیدن گیلاس قهوه کندتر شود و قندها و مواد مغذی بیشتری در دانه نگه داشته شود و این به طور مستقیم بر طعم قهوه موجود در فنجان تأثیر می گذارد. اما آیا می توانیم بگوییم: "هرچه قهوه بالاتر باشد ، کیفیت آن بالاتر می رود؟" بله و خیر. درست است که ارتفاع بالاتر به معنای کیفیت بهتر است ، اما مهم است بدانید که در ارتفاعات مشکل سرمازدگی وجود دارد. به همین دلیل است که بالاترین ارتفاعی که برای رشد قهوه شناخته شده است ، حدود 3 متر از سطح دریا است. جالب است بدانید که در کشورهایی مانند اتیوپی و کنیا ، مزارع قهوه در چنین ارتفاعی در نزدیکی خط استوا قرار دارند. با این حال ، سایر عوامل مانند عرض جغرافیایی (فاصله از استوا) ، سایه بدون گیاه قهوه و تراکم گیاه در محیط نیز بر تراکم لوبیای قهوه سبز تأثیر می گذارد. میسون ویلسون ، مدرس قهوه در کافه Torch در مقاله ای ریاضی با مقایسه دما ، ارتفاع و عرض جغرافیایی گوگی اتیوپی و منطقه یونان پور یونان ، اظهار داشت که قهوه که کمتر از 2 متر از سطح دریا رشد می کند ، می توانید قهوه با کیفیت بالایی را انتظار داشته باشید.

در اینجا چند عامل مهم دیگر وجود دارد که به طور مستقیم بر افزایش یا کاهش دما در عرض های مختلف تأثیر می گذارند که منجر به رشد دانه های متراکم تر می شود.

سایه روی بوته های قهوه باعث می شود که دمای رشد کاهش یابد و دانه ها متراکم تر شوند.

2. هرچه درختان قهوه درشت تر متراکم تر شوند ، سایه آنها بیشتر می شود. تراکم بالای درختان در مناطقی که گرمای بیشتری دارند می توانند به خنک نگه داشتن درختان کمک کنند که این به نوبه خود منجر به حبوبات قهوه متراکم تر می شود.

5- رشد درختان قهوه در شیب شمالی ارتفاعات باعث می شود که نور خورشید به طور مستقیم به درختان قهوه نرسد ، به این معنی که درختان قهوه برای مدت زمان طولانی تری در معرض نور مستقیم آفتاب قرار می گیرند و این به معنای دمای پایین تر ، تنفس سلولی کندتر است. و چگالی بالاتر. .

کارگاه های خنک کننده قهوه تراکم دانه های قهوه را بطور دوره ای اندازه می گیرند تا در صورت لزوم تغییراتی در مشخصات کباب ایجاد کنند. با بررسی تغییرات چگالی یک قهوه خاص در فصول مختلف و مقایسه آن با سایر کشورهای تولید کننده قهوه ، می توان الگوهای مربوط به رابطه بین ارتفاع ، دما و طول جغرافیایی با تراکم قهوه سبز را نیز بدست آورد.
مرتب سازی چگالی در مرحله پردازش

وقتی به تراکم قهوه می رسد ، فقط چگالی قهوه سبز نیست. در مرحله پردازش قهوه ، چگالی میوه قهوه نیز نقش اساسی دارد. قبل از صادرات دانه های قهوه سبز ، حداقل یک بار در هر ایستگاه فرآوری خشک ، مرتب سازی چگالی انجام می شود. این مرتب سازی گاهی اوقات روی و گاهی اوقات روی پوست (قهوه داخل یک پوسته کاغذی) انجام می شود.

در کشورهایی مانند رواندا و بوروندی که قهوه عمدتا به نقص سیب زمینی آلوده است ، آنها چگالی میوه ها را بعد از برداشت و قبل از لایه برداری مرتب می کنند. کشاورزان برداشت روزانه خود را در یک پارچه توری می ریزند و آن را درون آب می ریزند. این دانه های شناور با چگالی پایین را از هم جدا می کند و دانه های متراکم تر را به محل شستشو می برد. در اینجا شناور بهترین روش برای جداسازی دانه های آسیب دیده و آسیب دیده است.

در فرآیند خیساندن قهوه ، جداسازی مبتنی بر تراکم دوباره پس از تخمیر انجام می شود. دم کردن قهوه در کانالهای آب جاری شناور است و لوبیای شناور را از هم جدا می کند. در روش پردازش خشک و در ایستگاه خشک کردن ، زوایایی را با تخته های لرزان ، دانه های شکسته ، پوسته های توخالی ، لبه های خشک و اجسام خارجی متراکم تر نیز برش می دهند.
تراکم قهوه با منشاء مختلف

اگرچه استثنائاتی وجود دارد ، کریس کورمن ، مدرس دوره های قهوه ، می تواند تراکم قهوه را از منشاء مختلف پیش بینی کند



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تور تایلند و آدرس thailandtor.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 124
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 74
:: باردید دیروز : 6
:: بازدید هفته : 139
:: بازدید ماه : 137
:: بازدید سال : 2356
:: بازدید کلی : 26384